Proces


POZNAJ STARANNY PROCES
WYKONYWANIA BUTÓW LODING

Metoda szycia butów “Goodyear Welted”, zwana po polsku szyciem ramowym lub szyciem pasowym, sięga końca XIX w. i jest ściśle związana z początkami mechanizacji produkcji obuwia. Metoda ta swą nazwę wywodzi od nazwiska Amerykanina Charles’a Goodyear’a Jr., wynalazcy maszyny do ramowego szycia obuwia (1869 r.), która jest używana w procesie produkcji i która zastąpiła wcześniej stosowane metody szycia ręcznego. Zmechanizowanie najważniejszej i najbardziej pracochłonnej czynności w metodzie ramowej – wszywanie pasa – spopularyzowało produkcję obuwia i przetrwało w prawie niezmienionej formie do dnia dzisiejszego.

Konstrukcja „Goodyear Welted” jest tradycyjną metodą mechanicznego łączenia cholewki z podeszwą buta za pośrednictwem ramy, czyli specjalnego skórzanego pasa (ang.welt), bazującą na maszynie zszywającej „Goodyear’a”. To najlepsza metoda szycia butów stosowana przez najbardziej ekskluzywne firmy obuwnicze na świecie.

 Szycie butów metodą „Goodyear Welted” jest bardzo pracochłonne i kosztowne. Buty szyte w technologii ramowej składają się z około 150 -170 procesów, a ich wykonanie obejmuje około 200 operacji technologicznych. Ramowe szycie butów wymaga wieloletniego know-how, doskonale wyszkolonych i bardzo doświadczonych pracowników oraz stosowania najwyższej jakości materiałów, tak aby mogły one sprostać wymaganiom stawianym poszczególnym elementom konstrukcji.

Buty wykonane metodą „Goodyear Welted” są najlepsze pod względem jakości i charakteryzują się właściwościami, których inne metody nie są w stanie zapewnić w takim samym stopniu. Zastosowanie niezwykle trwałej konstrukcji „Goodyear Welted” oraz użycie najwyższej jakości materiałów przekłada się na długość i komfort użytkowania. Poziome ułożenie szwu wszywania pasa zapewnia obuwiu dużą elastyczność, a wypełnienie ramy naturalnym korkiem i zastosowanie grubej na 5mm podeszwy wewnętrznej i wzmocnienia śródstopia poprawia stabilność formy buta oraz przejawia właściwości amortyzujące. Podczas użytkowania stopy mogą swobodnie oddychać, a zastosowanie korka pozwala na utrzymanie stałej temperatury wewnątrz buta oraz sprawia, że buty dopasowują się do indywidualnego kształtu stóp użytkownika. Jednym z kluczowych elementów produkcji obuwia „Goodyear Welted” w przeciwieństwie do zautomatyzowanej produkcji masowej jest zastosowanie form i wielu różnych kształtów kopyt, co ma ogromne znaczenie dla komfortu użytkowania dzięki możliwości dopasowania kształtu buta do stopy. Przy produkcji butów LodinG wykorzystywane jest kilkadziesiąt rodzajów kopyt.

Buty wykonane w ten sposób są wygodne, trwałe, łatwe do naprawy i stanowią nieodzowny element garderoby każdego eleganckiego mężczyzny. Nic więc dziwnego, że obuwie Goodyear-Welted jest synonimem najbardziej luksusowego wyrobu branży obuwniczej.

1.

STARANNY DOBÓR SKÓR


LodinG przywiązuje ogromne znaczenie do starannego doboru najwyższej jakości skór. Do produkcji obuwia LodinG wykorzystujemy licowe skóry cielęce pochodzące ze słynnych francuskich garbarni.

2.

RĘCZNE WYCINANIE SKÓR


Tradycyjne ręczne wycinanie wewnętrznych i zewnętrznych części cholewki. Praca ta wymaga doskonałych umiejętności, tak aby wyeliminować wszelkie skazy, a straty materiału ograniczyć do minimum.

3.

SZYCIE CHOLEWEK


Manualne zszywanie oraz wzmacnianie poszczególnych skórzanych elementów cholewki wymaga dużych umiejętności i precyzji.

4.

ĆWIEKOWANIE CHOLEWKI
NA KOPYCIE


Zaćwiekowanie cholewki polega na nałożeniu uformowanego skórzanego wierzchu buta na odpowiednie kopyto szewskie oraz zamocowaniu go w kilku miejscach do uprzednio przybitej podpodeszwy przy pomocy gwoździ. Podpodeszwa ma 5mm grubości i jest wykonana z najwyższej jakości miękkiej skóry.

5.

PRZYSZYWANIE CHOLEWKI
DO PODPODESZWY


Cholewka i podpodeszwa są jednocześnie zszywane szwem poziomym Goodyeara z wąskim paskiem skóry (ramą), który jest najważniejszą częścią konstrukcji i która nadaje tej metodzie nazwę.

6.

PRZYGOTOWANIE DO
PRZYŁOŻENIA PODESZWY


Po dodaniu drewnianego wzmocnienia w śródstopiu, przestrzeń pomiędzy podeszwą wewnętrzną i zewnętrzną jest wypełniana naturalnym korkiem, zapewniając amortyzację oraz izolację termiczną stopy.

7.

PRZYSZYWANIE PODESZWY


Zewnętrzna podeszwa jest łączona ciśnieniowo z resztą buta, a następnie zszywana szwem poziomym z ramą.

8.

WYKAŃCZANIE PODESZWY
I OBCASA


Po umieszczeniu obcasa na podeszwie buty poddawane są manualnym zabiegom estetycznym, tzn. impregnowanie bocznych powierzchni podeszwy i obcasa, ręczne malowanie, impregnowanie i polerowanie podeszwy, patynowanie i woskowanie.